Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Νευροανατομία-Νευροφυσιολογία (Ε εξ.)
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Να περιγράφουν την ομαλή διαδικασία κατάποσης ανατομικά και φυσιολογικά
- Να αναλύσουν τη φύση και την φυσιολογία των διαταραχών κατάποσης
- Να αξιολογούν τη λειτουργία κατάποσης
- Να γνωρίζουν τη βιντεοακτινοσκόπηση και τις βασικές αρχές λειτουργίας της
- Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τη δεοντολογία και τους τρόπους πρόληψης των διαταραχών κατάποσης
- Να λάβουν τεκμηριωμένες κλινικές αποφάσεις σε περιστατικά με διαταραχές κατάποσης
- Να εφαρμόζουν τεχνικές παρέμβασης στις διαταραχές κατάποσης
- Να περιγράφουν την ομαλή διαδικασία κατάποσης ανατομικά και φυσιολογικά
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών και λήψη αποφάσεων
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν σε θέματα διαταραχών κατάποσης αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να αξιολογούν τις διαταραχές κατάποσης, να παίρνουν τεκμηριωμένες κλινικές αποφάσεις, να χρησιμοποιούν αποτελέσματα μελετών για να βοηθηθούν στη λήψη αποφάσεων στη λογοθεραπεία και να χρησιμοποιούν οδηγίες κλινικής πρακτικής και πρωτόκολλα.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Περιγραφή ομαλής διαδικασίας κατάποσης
- Ορισμός και περιγραφή των διαταραχών κατάποσης
- Αξιολόγηση της λειτουργίας της κατάποσης περιλαμβανομένης και της βιντεοακτινοσκόπησης
- Δεοντολογία κατά τη λογοθεραπεία στις διαταραχές κατάποσης
- Πρόληψη των διαταραχών κατάποσης
- Τεκμηριωμένες μέθοδοι λογοθεραπείας στις διαταραχές κατάποσης
- Περιγραφή ομαλής διαδικασίας κατάποσης
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών διαμέσω συγκεκριμένων μεθόδων στο εργαστήριο 13
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη46
Εργασία ή κλινική αναφορά 40
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (60% του τελικού βαθμού) και ατομική κλινική αναφορά αξιολόγησης (40% του τελικού βαθμού). Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Groher, M. E., &Crary, M. A. (2011). Δυσφαγία. Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [12814892]
- Βιβλίο [33154932]: ΔΥΣΦΑΓΙΑ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ, ROSENBEK, JONES
- Βιβλίο [112694455]: ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΤΑΠΟΣΗΣ, Thomas Murry, Ricardo Carrau, Karen Chan
- Βιβλίο [112698094]: ΔΥΣΦΑΓΙA, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, REBECCA LEONARD, KATHERINE KENDALL
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Thomas, M. (2013). Κλινική διαχείριση των διαταραχών κατάποσης-δυσφαγία σε παιδιά και ενήλικες. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [32998573]
- Οδηγίες του Αμερικάνικου Συλλόγου Λογοπαθολόγων. https://www.asha.org/articlesummary.aspx?id=8589969710
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Dysphagia
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Groher, M. E., &Crary, M. A. (2011). Δυσφαγία. Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [12814892]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS